Epidemia COVID-19 oraz związane z nią ograniczenia może znacząco wpłynąć na rynek żywności i sytuację drobnych producentów rolnych. Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich (FAOW) ma zamiar monitorować sytuację w tym zakresie i obserwować inicjatywy wspierające producentów, w tym nowe formy sprzedaży bezpośredniej.
W ramach działań zmierzających do odbudowy po kryzysie związanym z pandemią Covid-19 Komisja Europejska rozpoczęła przegląd unijnej polityki handlowej. Obecnie prowadzone są konsultacje publiczne, w których mogą wziąć udział wszyscy interesariusze, zarówno z instytucji rządowych, jak i pozarządowych, a także przedsiębiorcy.
Przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisali 17 lipca br. list intencyjny dotyczący wspólnych działań mających na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym PRODUKT POLSKI.
Wspólnotowe Centrum Badawcze JRC (Joint Research Centre) uruchomiło badanie mające na celu monitorowanie wpływu pandemii koronawirusa (COVID-19) na łańcuch dostaw żywności w rolnictwie w UE - od pola do stołu. Badanie skierowane jest do przedsiębiorców, w tym małych firm i rolników, działających na etapie produkcji, dystrybucji, przetwarzania, sprzedaży hurtowej lub detalicznej łańcucha dostaw produktów rolno-spożywczych.
Przedmiotem konkursu jest wyłonienie najlepszych wędzarni, umożliwiających wędzenie produktów mięsnych systemem tradycyjnym, z zachowaniem bezpieczeństwa zdrowotnego produktu i najwyższej jakości wędzonek. Organizatorem konkursu jest Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Konkurs ma na celu między innymi popierania produkcji i sprzedaży rodzimych produktów mięsnych.
Trwa ogólnopolski konkurs fotograficzny promujący certyfikowane polskie produkty rolne lub rolno-spożywcze, w szczególności tradycyjne, regionalne i ekologiczne. Organizatorem konkursu jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Polski e-bazarek wspiera rolników w internetowej sprzedaży własnych wyrobów lokalnych i tworzy krótkie łańcuchy dostaw pomiędzy producentami a konsumentami. Hasłem przewodnim bazarku jest „CUDZE CHWALICIE, SWOJE POZNAJCIE”.